hittarecept.se emmaslivsstil - ANGÅENDE MAMMATRÄNING

ANGÅENDE MAMMATRÄNING

Jag blev så glad när jag var in på vardagspuls hemsida i morse och läste om träning för nyblivna mammor! Jag kände igen mig precis i denna text, jag skulle kunna skrivit den själv då vi har precis samma resonemang! (dock hade jag ej foglossning alls) Svaret hon fick av PTn Leila som är med i programmet fick mig att känna mig glad! Jag har nästan blivit sur när de endast rekomenderat promenader och att lyfta 50cl vattenflaskor!! Vad är det för jävla träning?!! Bara man är noga och känner igen sin kropp och framför allt lyssnar på den, så kan man komma igång rätt snabbt ändå! Så här skrev hon:

Varför ser man graviditet som en sjukdom? Varför ska man INTE ta i under och efter en graviditet? Varför tipsar ni alla nyblivna mammor att bara gå på promenader? Jag själv födde min son för snart 8 månader sedan. Tränar på väldigt hög nivå och gjorde det under graviditeten också fastän jag hade extrema foglossningar från vecka 8 och dessutom förvärkar sedan vecka 32. Var på gymet 2 veckor efter förlossning och tillbaka i min form 3 mån efter förlossning. Såklart att man ska anpassa från månad till månad och från dagsform till dagsform men snälla ge inte tips till folk att vänta med träning under eller efter förlossning. Mitt tips är; ju fortare du är tillbaka på gymet desto fortare är du i form. Dessutom ska man vara strikt med maten för annars ser man inte resultat.

Leila Söderholm svarar: Hej!
Kul att träningen går bra trots graviditet. 
Det beror helt på vilken träningsbakgrund du har! Vi vill aldrig skada någon eftersom kvinnokroppen går igenom en stor omställning så gäller det att ge försiktiga råd. Känner du din kropp och är van att träna så är det annorlunda. 
Ha det bäst!

JAG KÄNNER MIN KROPP OCH JAG ÄR VAN ATT TRÄNA, så LET'S GO!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: