hittarecept.se emmaslivsstil - SITTANDE HANTELLYFT

SITTANDE HANTELLYFT

Hej på er!
I morse var klockan tidigt ställd för 5 km PW innan jag körde igång resten av dagen! HATAR att gå i regnväder, men men, det finns värre saker :) Åt havregrynsgröt till frulle när jag kom in, sen var det dags att byta om för att åka på kontroll hos barnmorskan. Den lille växer och mår hur bra som helst inne i mig <3
---
Direkt därifrån till gymmet! Där gick det också bra! Idag körde jag 20 minuter cardio (på crosstrainern) följt av ett ordentligt pass för axlar & rygg!! Det har blivit lite av ett favoritpass för tillfället! Vill få en stark och fin rygg :)
 
ETT TIPS
För att få så bra kontakt med musklerna som möjligt när ni gör hantellyft åt sidan är att sitta ner!! Detta gör att du inte får extra kraft eller stöd ifrån benen, vilket gör att övningen går tyngre och axlarna får kämpa mer! Denna övning brukar jag köra ungefär 10-12 st X 4. Jag har då 4 kg på hantlarna, det kanske låter lite men det räcker jag lovar!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: